Honlapunk azért használ Cookiekat, hogy fokozza az Ön által használt élményt. Honlapunk használatának folytatásával Ön hozzájárul a Cookie-k használatához.

Luxus, titkok és az a bizonyos gyilkosság - GUCCI márkatörténet

Luxus, titkok és az a bizonyos gyilkosság - GUCCI márkatörténet

Hogyan lett egy kis eldugott műhelyből mára a világ egyik legismertebb és legkeresettebb luxusmárkája? Mi áll a sikerek mögött, ami létrehozta a Gucci birodalmat, amelynek termékeit olyan ikonikus hírességek is előszeretettel viselték, mint Grace Kelly vagy Audrey Hepburn? És vajon miféle sötét családi titkokat rejt a vállalkozás? A mai cikkünkben ennek jártunk utána, izgalmas lesz! 

A Gucci története

Guccio Gucci 1921-ben Firenzében nyitotta meg az első üzletét, ahol elsősorban bőrből készült termékeket és lószerszámokat árult. Már ekkor is hangsúlyt tett a minőségre, és tudta, hogy Olaszországban ha a divatos külső minőséggel párosult, akkor gyakorlatilag bármennyi pénzt elkérhet a termékeiért. Az üzlet egyre sikeresebb lett, és szép lassan a lószerszámok helyét kezdték átvenni az övek, táskák, bőröndök, cipők, melyeket nagy előszeretettel vásároltak a helyi lakosok mellett a turisták is. Innen ered egyébként a híres zabla és kengyel motívum is. 

Guccio Gucci – Fashion Elite

A kis műhelyből családi vállalkozás lett, a Gucci márka pedig elkezdte meghódítani a divatvilágot. A fiai tanácsára Guccio elkezdte a saját monogramját a termékekre nyomatni, ami zseniális húzásnak bizonyult, ugyanis ezáltal még jobban lelkesedtek a már amúgy is népszerű termékekért az emberek. 1947-ben mutatták be az első Bamboo Baget, ami óriási sikert aratott a sztárvilágban, és a mai napig az egyik legközkedveltebb darab. Ebben az évben már a divatvilág metropoliszaiban is megnyílnak az első Gucci üzletek. Innentől kezdve pedig már nincs megállás a világhírnév felé, meghódították Amerikát, Európát és a Távol-Keletet is, és olyan filmcsillagok is előszeretettel hordják a márka ikonikus darabjait, mint Audrey Hepburn, Grace Kelly, Jackie Kennedy vagy Sophia Loren.  

Gucci Bamboo Bags: An Iconic History - PurseBlog

Az első Gucci parfüm

Valamivel később, 1976-tól már parfümökkel is kiegészítik a táska és ruha kollekciójukat. Legelső illatuk pedig nem más, mint az ikonikus Gucci Pour Homme, amit ezután sok másik illat is követett.

Top 10 Gucci perfumes | Global Blue

Édesapjuk, Guccio Gucci halála után négy fia vette át a cég vezetését. Azonban a második és a harmadik generáció közötti folyamatos rivalizálás nem tett jót a márka arculatának. Végül Guccio egyik unokája, Maurizio elhatározta, hogy a kifutókat is meg akarja hódítani, amit végül Tom Ford közreműködésével sikerült is megvalósítani, így 1993-tól már Gucci ruhákban tündököltek a modellek a kifutókon. 

Azonban a tündöklésre sötét árnyat vetett Maurizio Gucci 1995-ös meggyilkolása. Nem sokkal később kiderült, hogy volt feleségét vádolják a Gucci örökös megöléséért. Végül be is bizonyosodott a hír és 29 év fegyházbüntetésre ítélték Patrizia Reggianit, ahonnan 16 év után szabadulhatott. Állítólag nem bírta elviselni, hogy Maurizio kihagyja a luxusmárka ügyeinek az egyengetéséből és addig-addig nyüstölte a férfit, míg az inkább elhagyta. Később viszont romantikus kapcsolatba gabalyodott egy másik nővel, amit már Reggiani nem akart tétlenül nézni, féltve ezzel a lányai örökségét és pozícióját a divatvilágban, így hát inkább felfogadott egy bérgyilkost, aki 4 jól irányzott lövéssel a másvilágra küldte Guccit. A dolog pikantériája, hogy az ex-nej a szabadulása után busás, közel évi 1 millió eurós évjáradékot kaszált, amit ráadásul a börtönben eltöltött éveire visszamenőleg is megkapott. Mindig is úgy vélte, hogy ő az igazi Gucci, nem pedig az, akihez anno hozzáment.

A divatház új tulajdonosai Tom Forddal az élen anno minden követ megmozgattak azért, hogy ne folyjanak bele a botrányba, és bár a bírósági ítéletet sem kommentálták, azért csendben minden Gucci-üzlet kirakatába elhelyeztek egy bilincset, megemlékezve a történtekről. Azóta már a vállalkozás igazgatótanácsában egy Gucci sem található. 

Napjainkban is töretlen a márka hírneve, egyfajta megtestesítője a luxusnak, a hírnévnek és a mérhetetlen gazdagságnak.

Tartalomhoz tartozó címkék: Gucci Márkatörténetek
Az oldal tetejére