Előző cikkünkben már tárgyaltuk, hogy mik a fenntarthatóság alappillérei a parfümiparban, legyen szó a zöldbeszerzésről, környezetbarát csomagolásról, vagy akár környezetbarát gyártási folyamatokról. Most viszont kifejezetten a fogalmakra és jelölésekre szeretnénk fektetni a hangsúlyt, hogy tudjátok, milyen információkat olvashatsz le a parfümös csomagolásokról. A környezetbarát jelölések a parfümökön segítenek a vásárlóknak azonosítani és kiválasztani azokat a termékeket, amelyek környezetbarátabbak vagy fenntarthatóbbak. Fontos megjegyezni, hogy a tanúsítványok egységes jelöléssel szerepelnek a csomagolásokon általában, de bizonyos esetekben a gyártó maga készít egyedi jelölést a dobozára.
Organikus vagy bio
Az organikus vagy bio jelölés azt jelenti,, hogy a parfüm összetevőinek egy része, vagy egésze organikusan, fenntartható módon termesztett alapanyagokból származik. A termesztés során nem használnak szintetikus vegyszereket sem.
Természetes
Ez a jelölés azt jelzi, hogy a parfüm alapvetően természetes összetevőket tartalmaz. Ez azt jelenti, hogy a készítményben nincsenek, vagy csak minimális mennyiségben vannak jelen mesterséges vagy szintetikus összetevők.
Vegán
A vegán jelölés azt mutatja, hogy a parfüm nem tartalmaz állati eredetű összetevőket, - például természetes pézsma, vagy ámbra - és állatkísérleteket sem végeztek a termék előállítása során.
Fenntartható vagy környezetbarát csomagolás
Ez a jelölés azt jelenti, hogy a parfüm csomagolása környezetbarát anyagokból készült, például újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagokból. Külön szokták jelölni, amennyiben a termék hulladékát szelektíven lehet kezelni, esetleg visszaváltani.
Cruelty-Free, azaz állatkísérlet-mentes termék jelzése
Ez a sokak számára ismert nyuszi alakú címke egyre ritkábban fordul elő csomagolásokon, ugyanis 2013 óta az Európai Unión belül tilos állatokon kísérletezni a kozmetikai termékek fejlesztése során. Tehát, amit az EU-n belül vásárolunk, biztosak lehetünk benne, hogy állatkísérlet-mentes termék. Érdemes tisztában lenni vele, hogy a cruelty-free jelölés nem jelenti feltétlenül azt, hogy a termék vegán vagy fenntartható, ezért érdemes lehet további információkat keresni a termék összetételével és gyártói gyakorlatával kapcsolatban.
Tanúsítványok
Vannak olyan külső tanúsítványok, mint például a "Cradle to Cradle" (Bölcsőtől a bölcsőig) vagy a "Fairtrade" (Méltányos kereskedelem), amelyek garantálják a termék fenntarthatóságát, az alapanyagok etikus beszerzését és/vagy az ökológiai lábnyom minimalizálását. Az Európai Uniónak is van saját ökológiai tanúsítványa, de bizonyára sokan találkoztatok már az FSC jelzésével, ami a fenntartható erdőgazdálkodásra vonatkozik.
Fontos megjegyezni, hogy ezek a jelölések és tanúsítványok lehetnek márka vagy iparági specifikusak, és változhatnak a gyártótól, vagy akár külön parfümöktől függően. Ha valóban fenntartható termékeket keresel, akkor vásárlás előtt érdemes alaposan tanulmányozni a termék címkéjét, vagy kutatni a gyártó honlapján a fenntarthatósági irányelveikkel és kezdeményezéseikkel kapcsolatban.